Wednesday 30 May 2012

Membaiki Laptop Compaq Presario CQ42

Membaiki Laptop Compaq Presario CQ42

Compaq Presario CQ42 datang lagi. Compaq Presario ini adalah adik kepada Compaq Presario CQ40 yang selalu rosak 'motherboard' tu. OKCS bukan ingin bercerita mengenai CQ40, tetapi tentang laptop di atas ini yang dipercayai penggunanya lebih kurang sama banyak dengan CQ40.

Aduan daripada tuan tentang masalah laptop ini "Semasa saya sedang syok melayari internet tiba-tiba je dia off sendiri. Hadoi, bengang betul. Lepas tu saya on lagi. Guna dalam setengah jam macam tu dia off balik. Apa masalah laptop ni sebenarnya tuan?"

OKCS pun baru juga jumpa masalah seperti ini, ternyata masalahnya tetap berpunca daripada 'motherboard' laptop ini. OK, nasiblah kami biasa dengan masalah ini.

Nak tahu apa kami buat? Kami tidak reboil, reflow, panaskan, dan bermacam-macam cara lagi sehingga anda guna cuma 1 bulan sahaja lepas tu rosak balik, tapi kami ganti 'chipset-nya' kepada yang baru menggunakan mesin berteknologi tinggi di satu bilik khas milik kami.

Oleh itu, kami mohon maaf kerana adakalanya tempoh penukaran 'chipset' ini memakan masa lebih dari 10 hari. Tujuannya untuk satisfaction anda di masa depan.


artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair screen laptop, repair screen, repair laptop, repair lcd, repair lcd, repair lcd screen, lcd crack
laptop crack, laptop pecah, lcd pecah, lcd replacement, laptop screen, repair laptop screen, pecah,repair led screen, led screen, ok computer solution, Compaq Presario CQ42


Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

No comments:

Post a Comment