Friday 25 May 2012

Repair Motherboard Laptop Asus A52J

Repair Motherboard Laptop Asus A52J

ASUS adalah satu nama brand yang boleh dikatakan meningkat naik dinihari. Model ini telah duduk sebaris dengan brand terkemuka yang lain seperti Acer, Compaq serta lain-lain bahkan boleh menandingi lagi. Tetapi untuk model ini ia jadi seperti model Acer geng-geng silver (untuk yang tidak tahu boleh search dalam website kami) iaitu antara model yang selalu terjadinya masalah berkaitan dengan 'motherboard'.

Apa yang dikatakan masalah 'motherboard' itu tidaklah kami tukar satu set terus tetapi hanya 'chipset' grafiknya sahaja telah terbakar dan tidak boleh digunakan lagi. Usaha untuk mencari 'chipset' menemui kebuntuan kerana chipset yang digunakan adalah Nvidia Geforce 310M Cuda memang khas untuk gamers. Tetapi orang cakap Istiqamah tu penting, Alhamdulillah kami berjaya menemui 'chipset' grafik yang baru untuknya.

PC yang berhabuk harus dicuci supaya tahan lama!

Maksud tahan lama di atas adalah supaya PC ini dapat digunakan untuk jangakamasa yang lama, sama juga seperti laptop. Paling kurang kena cuci 6 bulan sekali.

Kami masih menggunakan kaedah manual untuk mencuci PC ini kerana mempercayai ini adalah kaedah terbaik untuk memastikan keseluruhan sudut di dalam PC ini bersih walaupun ada juga yang menghantar ke kedai kereta untuk ditembak dengan angin. Jangan, itu bahaya kerana tekanan air gas itu sangat tinggi. Boleh efek ke setiap alat-alat elektronik yang terdapat di 'Motherboard' PC ini.

repair motherboard laptop, screen laptop, repair screen, repair laptop, repair lcd, repair lcd, repair lcd screen, lcd crack
laptop crack, laptop pecah, lcd pecah, lcd replacement, laptop screen, repair laptop screen, pecah,repair led screen, led screen, ok computer solution, Asus A52J

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

No comments:

Post a Comment